Druk met drukwerk

Hoe bereik je je doelgroep. Dat is de grote vraag die veel klanten bij ons neerleggen. Het antwoord daarop is niet eenvoudig. Het verschilt namelijk per sector, per bedrijf, per locatie, per doelgroep, etc. Binnen ons bedrijf bieden we dan ook verschillende mogelijkheden aan als het gaat om het presenteren van jouw bedrijf, organisatie of evenement.

Oud en vertrouwd

Eén van de (wat traditionele) mogelijkheden die naast al het digitale werk van tegenwoordig nog steeds overeind blijft is drukwerk. Naast websites, films, social media, online marketing en allerlei andere online activiteiten, blijft papier nog steeds uitstekende manier om als bedrijf je klanten te bereiken en te informeren. Waar bijvoorbeeld social media heel vluchtig is en snel uit de aandacht verdwijnt, blijft een papieren flyer gewoon liggen. Het is een medium dat door mensen bewaard wordt en hierdoor vaak meerdere keren de aandacht krijgt. We zullen een paar recente voorbeelden van verschillende klanten uitlichten.

Campagneposters voor CU Zeeland

Politieke campagnes zijn uitermate geschikt om voor ons als media bedrijf te peilen waar het publiek in geïnteresseerd is. We hebben voor de verkiezingen van provinciale staten en waterschap in 2019 de campagne voor ChristenUnie Zeeland mogen begeleiden. Natuurlijk hebben we vol ingezet om digitale campagnes, maar toch blijven we ons altijd weer verbazen over de hoeveelheid mensen die toch een papier folder of zelfs een verkiezingsprogramma wil hebben. Papier is aandacht en de kiezer wil aandacht van een partij. Dus naast de digitale campagne hebben we ook gewoon een groot aantal papieren producten gelanceerd, bijvoorbeeld de campagneposters.

Glossy als afsluiting van een project

Voor onderzoeksinstituut NIOZ mochten we naast een film, ook een prachtig glossy magazine maken over hun onderzoek in de Hedwige- en Prosper polder. Tijdens de officiële presentatie van de resultaten werd onze film vertoont, maar ook de glossy met trots uitgedeeld. Met prachtige foto’s en beelden uit de polder en omgeving hebben we een glossy geproduceerd die gretig aftrek vond bij het publiek. Dat maakt de klant trots. Weer een mooie eigenschap van papier. Ook leuk om te zien dat de film en de glossy elkaar ondersteunden in deze opdracht.

Contacta

En dan nog een voorbeeld van onszelf. Ook dit jaar stond Origin Media weer op de Contacta in de Zeelandhallen in Goes, net als vorig jaar. Een goed evenement om te netwerken en je bedrijf te presenteren. In onze stand hadden we naast een videopresentatie met voorbeelden van ons werk, folders die we uitdeelden aan bezoekers van de stand. En dan vraag je je altijd af: ‘waar komen die folders terecht’ en ‘werkt dat nou echt’? Dus het was erg leuk was om te horen dat een bedrijf, dat inmiddels klant is bij ons, de folder al lange tijd op het bureau had liggen en uiteindelijk toch de stap heeft gezet om met ons in gesprek te gaan om een opdracht voor ze te doen. Dat is de kracht van drukwerk!

De kracht van drukwerk is dat het blijft! Misschien in vernieuwende vormen, maar drukwerk zal er altijd zijn. Klanten willen aandacht en papier is daarvoor een goede manier.

Ben jij opzoek naar drukwerk of vormgeving? Wij gaan graag de uitdaging aan om daar voor jou mee aan de slag te gaan!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest